Netflix XO, Kitty Recensie

To All The Boys I’ve Loved Before

Als je van de “To All The Boys I’ve Loved Before” trilogie hield, dan zal de spin-off serie “XO, Kitty” je vast niet teleurstellen. Gebaseerd op de geliefde boeken van Jenny Han, zet “XO, Kitty” de reis van de Covey-zussen voort door de lens van de jongste zus, Kitty (actrice: Anna Cathcart), die ons meeneemt naar het schilderachtige Seoul, Zuid-Korea. Zie de trailer van de film To All The Boys I’ve Loved Before hieronder.

Kitty gaat haar eigen weg in XO Kitty!

Wie is Kitty? Zij is het zusje van Lara Jean, het meisje uit de trailer hierboven. In de trailer zie je Kitty (schaken met haar vader). Als je alle drie de films en/of boeken van de To All The Boys I’ve Loved Before trilogie hebt gezien of gelezen dan ben je ook bekend met Kitty.
“XO, Kitty” volgt Kitty’s avonturen terwijl ze de langeafstandsrelatie met haar vriend Dae onderzoekt en tegelijkertijd haar eigen identiteit ontdekt. Ze treedt buiten de schaduw van haar zussen en ontdekt dat de wereld voor haar open ligt. De serie benadrukt de vrijheid van keuze (in de liefde) en het belang van zelfontdekking, terwijl Kitty leert dat de liefde van haar leven niet in steen gebeiteld staat.
Even je geheugen ophalen? In de trailer van XO, Kitty hieronder schakelen we over van Lara Jean naar haar zusje Kitty.

Boeiende personages

• Kitty Song Covey (actrice Anna Cathcart) is een personage dat direct een glimlach op je gezicht tovert. Ze is een sterk rolmodel voor jonge kijkers. Ze is niet bang om haar mening te uiten en staat altijd klaar met een slimme opmerking. Kitty’s optimisme is besmettelijk; ze brengt zonneschijn, zelfs wanneer alles tegenzit. Haar avontuurlijke geest maakt haar zo uniek, want niet iedereen vliegt op 17 jarige leeftijd naar nieuwe plaatsen om een eigen avontuur te beleven. Bovendien is Kitty’s idealistische kijk op de liefde hartverwarmend en ze herinnert ons eraan om altijd in de romantiek te geloven. Kortom, Kitty Song Covey is uniek, fascinerend en absoluut onvergetelijk!
Netflix serie: XO, Kitty: Kitty Song Covey (actrice Anna Cathcart)
  • Dae (acteur Minyeong Choi) is iemand waar je niet omheen kunt. Hij is charmant, mysterieus en zeer gecompliceerd. Hij is het soort personage dat je voortdurend op je tenen houdt, waarbij je zijn echte motieven probeert te ontcijferen. Het is de strijd die hij voert om eerlijk te zijn, terwijl hij worstelt met zijn economische status en liefde, wat hem zo intrigerend maakt.
Netflix serie: XO, Kitty: Dae (acteur Minyeong Choi)
  • Yuri (actrice Gia Kim) met haar koninklijke houding en gecompliceerde relatie met Dae, is als een doolhof. Je weet nooit echt waar je heen gaat, maar de reis is altijd spannend. Haar geheimen, verpakt in een omhulsel van zekerheid en nonchalance, houden je geboeid en haar verhaal over verborgen identiteiten en verborgen liefde biedt een diepe laag aan het plot.
Netflix serie: XO, Kitty: Yuri (actrice Gia Kim)
  • Q (acteur Anthony Keyvan) is in de serie half Iraans, half Filipijns. Hij is een frisse wind van diversiteit en is ongelooflijk schattig in zijn verliefdheid op de nieuwe Franse jongen op school. Hij is een levendig personage dat met elke scène waarin hij verschijnt je hart steelt en bovendien zeer trouw is aan Kitty.
Netflix serie: XO, Kitty: Q (acteur Anthony Keyvan)
  • Minho (acteur Sang Heon Lee), de kind van beroemdheden en de playboy, wiens charmante glimlach en onweerstaanbare charisma je aandacht trekken. Minho begint als Kitty’s tegenstander, maar zijn onverwachte transformatie en groeiende respect voor Kitty maken hem tot een personage om naar uit te kijken. Zijn eigen worsteling met zijn identiteit, zijn geloof in de liefde en verantwoordelijkheid in de schaduw van zijn beroemde ouders voegt een extra laag toe aan zijn karakter.
Netflix serie: XO, Kitty: Minho (acteur Sang Heon Lee)

Deze personages, samen met enkele anderen, weven een mooie web van relaties waardoor je geboeid zal blijven van begin tot eind. Elk personage is uniek en brengt een eigen set van uitdagingen en groei naar het verhaal.

Culturele aspecten

Wat “XO, Kitty” onderscheidt, is de prachtige weergave van de Koreaanse cultuur. De serie toont respect voor de cultuur en tradities. Wanneer Kitty zichzelf per ongeluk overhaalt om een ​​Chuseok “Friendsgiving” feestmaal te koken voor de KISS-ex-pats, komt ze Min Ho tegen tijdens het boodschappen doen. Gelukkig helpt haar frenemy haar met het kopen van de ingrediënten voor een echt Koreaans diner… en maakt het vervolgens zelf. In het echte leven is de Seoul Central Market van de show een filiaal van de Koreaanse supermarktketen Hanaro Mart. De Koreaanse taal is ook prominent aanwezig en past heel goed binnen het verhaal.

Netflix XO, Kitty: Seoul Central Market is in het echt HANARO MART (하나로마트)

Maar niet alles klopt helemaal. Even kort een voorbeeld: De cupcake hieronder gaat per ongeluk op de plek waar de soep hoort en misschien biedt deze school wel cupcakes aan omdat het om een internationale school gaat.

Boodschap voor tieners

De serie biedt belangrijke boodschappen voor jonge kijkers. Het benadrukt het belang van keuzes maken, het vallen en opstaan van tienerliefde en het belang van zelfontdekking. Het toont dat liefde soms rommelig en verwarrend kan zijn, maar dat het allemaal deel uitmaakt van het groeiproces.

YA serie met sterke vrouwelijke hoofdpersoon

“XO, Kitty” is een must-see voor fans van Young Adult (YA) romans en series, met name vanwege de sterke vrouwelijke hoofdpersoon. Kitty is een heldin met pit en humor die bewijst dat je in de liefde je eigen weg kunt vinden. Ze is een rolmodel voor tieners, die een balans toont tussen haar romantische escapades en haar persoonlijke ontwikkeling.

Een tweede seizoen?

Hoewel XO, Kitty nog niet officieel is verlengd voor een tweede seizoen door Netflix, is de toekomst van de serie veelbelovend. De spin-off van de populaire ‘To All the Boys’- trilogiw zal naar verwachting de komende weken goed presteren, gebaseerd op kijkersanalyse en abonnee betrokkenheid. Echter, de vraag blijft of het ontbreken van ‘To All the Boys’ in de titel de serie beïnvloedt. Alles zal afhangen van de prestaties van de show en hoe deze wordt ontvangen door de kijkers.

Mijn tip aan jou

Ik vind XO Kitty een aanrader als Netflix serie voor YA boekliefhebbers. Zelf zou ik er wel voor kiezen om eerst te beginnen met de drie films en/of boeken over Kitty’s zus Lara Jean:

Kitty’s zus in To all the boys I’ve loved before