Titel:Invasion (Zombie Apocalypse) Genre: apocalyps, zombies, urban fantasy Schrijver: M.D. Massey Verteller: Shawn Salzman Duur van het boek: 4 uur 20 minuten Alle boeken van deze THEMserie:
Dit is een kort verhaal als boek 0.5 over de start van een apocalypse. We volgen Aidan (ex-militair) terwijl hij na twee weken rust op zijn familieboerderij in de bossen terugkeert naar zijn leven in Texas en ontdekt dat alles op zijn kop staat. Hij maakt zich direct zorgen om zijn ouders, omdat hij rekening houdt met het menselijk gedrag op het moment dat alle orde lijkt weg te vallen. Eerst moet hij uitvinden wat er precies aan de hand is. De mensen die hij tegenkomt gedragen zich niet bepaald menselijk. Onderweg komt hij overlevenden tegen die niet opgewassen zijn tegen deze gevaarlijke situatie. Als ze zich niet heel snel klaarmaken voor het nieuwe leven zullen ze zeker ten prooi vallen aan de vele zombies of aan gevaarlijke medemensen. Aiden moet steeds een keuze maken. Hij wil zo snel mogelijk bij zijn ouders zijn, maar is het juist om mensen in nood zijn rug toe te keren? We volgen hem in dit kort avontuur door een wereld vol zombies, terwijl hij langzaam tot de ontdekking komt dat de zombies niet het enige probleem is.
Te koop bij Bol.com:
Verteller
Ik vind deze versie een voldoende waard. Ik moest wel even wennen aan de stem (accent) die de verteller gebruikt voor de hoofdpersoon. Verder biedt dit verhaal veel audio als achtergrond, van grommende zombies tot aan actiemuziek.
Mijn mening
Ik vind dit een goed kort verhaal over een zombie apocalypse. Het begin vind ik heel goed. Het is voor niemand duidelijk dat er wat aan de hand is en dat ze met een zombie te maken hebben. Wat zich dan afspeelt wordt geheel geplaatst in onze “normale” wereld met onze wetten die gelden. “Zelfverdediging” wordt dus goed uitgezocht en beoordeeld. Dat kom ik niet vaak tegen in zombieverhalen. Meestal weten de hoofdpersonen dan al vrij snel dat ze zichzelf moeten redden, dat het om zombies gaat en gelden onze regels en wetten niet meer.
De hoofdpersoon is een interessante personage. Hij is “the good guy”, maar het is wel mooi te zien hoe hij zijn afwegingen maakt. Hij is zich ervan doordrongen dat hij nu volgens andere regels moet leven om in leven te blijven. Iedere keer dat hij mensen in nood tegenkomt, staat zijn eigen overleving voorop, want de levens van zijn ouders staat ook nog steeds op het spel. Ook kijkt hij anders naar de mensen die hij tegenkomt. Hij gaat er niet zomaar vanuit dat de overlevenden die hij tegenkomt te vertrouwen zijn. Zijn gedachtegangen in deze situaties maken dit verhaal extra goed.
Dit boek biedt niet zomaar een zombieverhaal. Het is meer een soort fantasieverhaal. Er spelen wel meer paranormale dingen dan alleen maar zombies, maar omdat ik er verder niets meer over wil verklappen houd ik de verdere details daarover uit dit artikel. Als je van zombieverhalen houdt is dit een leuk zombieverhaal, maar als je verder niet van de fantasygenre houdt en je het bij puur en alleen maar zombies wil houden, dan raad ik je dit boek af.
Als minpunt wil ik wel aangeven dat het boek niet nauw aansluit op boek 1 van deze serie. Het is wel een leuke inleiding en maakt boek 1 nog leuker, maar in boek 1 staan enkele feiten die niet kloppen met dit boek. Zo vertelt de hoofdrolspeler in boek 1 hoe hij zich voelde toen hij de bommen zag vallen, maar in dit boek heeft hij dus de hele oorlog gemist. Tegen de tijd dat hij uit de bossen kwam zat de hele oorlog er op en was alles al mis met de wereld. Hij heeft er dus niets van meegekregen. Het zijn zulke dingen die niet kloppen met dit boek. Het is wel belangrijk dat je na dit boek snel doorgaat met boek 1 anders blijf je met vragen zitten. Wat is er precies gebeurd? Wat is er aan de hand? Verder vind ik dat het einde wat korter is afgewerkt dan ik had verwacht.
Recensie boek Counteraction: Werewolf Apocalypse is boek 0.5 van een serie over zombies, urban fantasy, SHTF fictie met vampiers, weerwolven en meer.
Ik heb het boek in het Nederlands en Engels geluisterd met Storytel. Mijn abonnement voor 2 volwassenen en 2 kinderen kost 17 euro per maand om naar de boeken te luisteren die ze aanbieden. Ik kan zoveel luisteren als ik wil. Een abonnement voor 1 volwassene en 1 kind kost 13 euro per maand. Probeer Storytel 14 dagen gratis. Probeer Nextory 30 dagen gratis. Gebruik de code Jufjannie40 en ontvang een 40 dagen gratis proefperiode.
In dit artikel staan links van affiliatie programma’s. Ik ontvang commissie op uw aankoop via de links. Dit kost u niets extra’s maar het steunt wel mijn website.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.