Schrijver: Ida Michelsen Tufte
Alle boeken van deze Zonnevangers serie:

• Zonnevangers 1 – Het geheime verbond
  • Zonnevangers 2 – De verdwijning

De tijd tussen je vingers: een verhaal over zonnevangers

Recensie Zonnevangers 1 – Het geheime verbond van  Ida Michelsen Tufte

In onze wereld leven onder ons mensen met bijzondere talenten, de zonnevangers. Deze speciale groep mensen hebben de kracht om de tijd te beïnvloeden en zonnestralen als transportmiddel te gebruiken. Ze kunnen vliegen met zonnestralen. Sommigen onder hen doen net alsof ze gewone mensen zijn, deze worden de schaduwen genoemd. Andere zonnevangers, leiden wel het leven van een zonnevanger, maar dat laten ze niet merken omdat ze gevaar lopen. In dit verhaal bestaat tijd uit een netwerk van draden dat zich over de hele wereld uitstrekt. Alles wat leeft en dus tijd gebruikt heeft een eigen tijdsdraad. Zonnevangers kunnen deze draden van tijd vastpakken en de snelheid van deze draden aanpassen. Het is hun taak om de tijd op gang te houden door de losse draden op te ruimen. Dit verhaal nodigt je uit om een onbekende wereld binnen te treden. Durf jij de tijd in handen te nemen en de geheimen van de zonnevangers te ontrafelen?

Alma, de zonnevanger: een verhaal over ontdekking en avontuur

Zonnevangers 1 – Het geheime verbond van  Ida Michelsen Tufte

Het boek “Zonnevangers” nodigt je uit om een onbekende wereld binnen te treden, waar onder ons mensen leven met verbazingwekkende krachten. De hoofdpersoon Alma ontdekt dat ze één van deze zonnevangers is en dat haar leven nooit meer hetzelfde zal zijn. In een wereld waar tijd bestaat uit een netwerk van draden, moeten Alma en haar soortgenoten de tijd op gang houden door de losse draden op te ruimen. Maar deze kracht brengt ook gevaar met zich mee, want er wordt op hen gejaagd. Ervaar het avontuur, de spanning en de ontdekkingen van Alma terwijl ze haar unieke kwaliteiten ontdekt en leert omgaan met het leven als zonnevanger. Dit boek zal je meenemen op een reis door deze nieuwe wereld, met onverwachte wendingen en onthullingen.

Een evenwicht tussen spanning en ontdekking

Hoewel het boek lekker spannend is door de jacht op de zonnevangers, richt het zich vooral op de ontdekking van deze unieke wereld. Alma moet zo snel mogelijk leren wat het betekent om een zonnevanger te zijn. Het boek is geschikt voor jonge lezers die geïnteresseerd zijn in avontuur en ontdekking, maar waarbij de spanning niet te heftig is.

Ben je benieuwd naar de wereld van de Zonnevangers en de ontdekkingstocht van Alma? Bekijk hier een inkijkexemplaar en ontdek de spanning en avonturen van dit unieke verhaal!

Mijn mening

Dit is een goed begin voor een nieuwe kinderboekenserie met een origineel concept van zonnevangers. Het verhaal doet denken aan de Harry Potter serie, maar in plaats van magie, speelt talent een grote rol. De mogelijkheid om met zonnestralen te reizen wordt voorgesteld als een talent. Het boek richt zich voornamelijk op het ontdekken van deze unieke wereld en de ontdekkingstocht van Alma om te leren wat het betekent om een zonnevanger te zijn.

In dit boek is er een evenwicht tussen spanning en ontdekking. Hoewel er een jacht op de zonnevangers plaatsvindt, gaat het verhaal vooral over de ontdekking van deze wereld en de ontdekkingstocht van Alma. Het boek is geschikt voor jonge lezers die geïnteresseerd zijn in avontuur en ontdekking, maar waar de spanning niet te heftig is.

Een onderdeel van het verhaal is dat Alma zich eenzaam voelt en geen enkele vriend of vriendin heeft. Haar vader wil haar niets vertellen over haar familie en dit versterkt haar gevoel van eenzaamheid. Ik hoop dat dit onderdeel (de relaties tussen de personages) in de vervolgdelen van de serie wordt uitgebreid.

Ik kijk uit naar de verdere ontwikkelingen van het verhaal en de personages en ik ben benieuwd hoe Alma en andere zonnevangers zich zullen gaan ontwikkelen.

Ik vind dit boek 4 van de 5 sterren waard.

Waar kan je dit boek kopen/downloaden?

Ken jij Storytel al? Met een abonnement voor 2 volwassenen (met kidsmode), kun je onbeperkt luisteren voor slechts 17 euro per maand. Of kies voor een abonnement voor 1 volwassenen (met kidsmode) voor 13 euro per maand. Probeer nu 14 dagen gratis met Storytel of 30 dagen gratis Nextory. Door de code Jufjannie40 te gebruiken ontvang je zelfs 40 dagen gratis als proefperiode.

In dit artikel staan links naar affiliatie programma’s waarmee ik commissie kan ontvangen voor uw aankopen via deze links. Dit kost u niets extra, maar ondersteunt wel mijn website.