Titel: Murder in an Irish Churchyard Genre: Cozy mystery, whodunnit Schrijver: Carlene O’Connor Verteller: Caroline Lennon Uitgever: Dreamscape Media Duur van het boek: 9 uur en 57 minuten Alle boeken van dezeIrish Village Mysteries serie:
Murder in an Irish Village
Murder at an Irish Wedding
Murder in an Irish Churchyard
Boek 3.5 Christmas Cocoa Murder
Murder in an Irish Pub
Murder in an Irish Cottage
Murder at an Irish Christmas
Murder at an Irish Bookshop
Murder on an Irish Farm
Boek 8.5 Christmas Scarf Murder
Murder at an Irish Bakery
Murder at an Irish Chipper
Recensie: In “Murder in an Irish Churchyard” onderzoekt Garda Siobhán O’Sullivan de moord op een Amerikaanse man en ontdekt ze geheimen binnen zijn familie, terwijl ze moet samenwerken met haar ex-vriend.
Dit is boek drie van een serie over Siobhán O’Sullivan, die erg nieuwsgierig is en heeft gemerkt dat ze goed is in speurwerk, vooral als het om het oplossen van een moordzaak gaat.
Samenvatting van het verhaal
Er wordt een dode man gevonden op het kerkhof. Siobhán O’Sullivan bijt zich vast in deze moordzaak en zal niet rusten voordat ze ontdekt wie de moordenaar is. Het gaat om de vader van een gezin dat tijdelijk in de buurt verblijft. Het betreft een Amerikaanse familie met roots in Ierland. Ze zijn bezig een documentaire te maken over hun familiegeschiedenis. De moordenaar zou één van dit gezelschap kunnen zijn, maar de priester heeft de laatste tijd ook een vreemde oude vrouw rond het kerkhof zien snuffelen. Haar aanwezigheid is allesbehalve normaal te noemen.
Garda O’Sullivan
We volgen het leven van Garda O’Sullivan als rode draad in deze serie. Twee jaar geleden (het avontuur van boek twee) besloot ze zich aan te melden voor een online studie om politieagente, een garda, te worden in Ierland. Nu zijn we twee jaar verder in de tijd en is er inmiddels het één en ander veranderd. Ten eerste heeft haar vriend Macdara de benen genomen en is hij naar Dublin vertrokken. Haar broer zorgt grotendeels voor het werk in de bistro, zodat ze haar werk als garda kan uitvoeren. Daarbij wordt hij bijgestaan door zijn vriendin, maar zij is behoorlijk vermoeiend en ook nog eens niet normaal nieuwsgierig naar het geheime familierecept voor bruin brood, de trots van de O’Sullivan familie.
Whodunnit
Net zoals bij de vorige boeken biedt dit verhaal behoorlijk wat verdachten, waardoor het zeker niet voorspelbaar is. Natuurlijk denk je bij deze moord gelijk aan de vrouw van het slachtoffer, maar dit verhaal biedt ook nog een broer en twee kinderen, en laat ze nou allemaal een complexe relatie met het slachtoffer hebben! De vraag is natuurlijk hoe voorspelbaar of onvoorspelbaar de schrijver deze serie weet te houden. Dit is een whodunnit-serie in een klein dorpje waar voorheen nooit iets gebeurde, en nu hebben we al drie moordzaken in drie jaar tijd! Is dit dan een dorp waarin we één voor één een moordenaar ontdekken, of zijn het steeds de toeristen die het dorp onveilig maken?
Mijn mening
Dit verhaal biedt een prettige voortzetting van deze serie. Deze serie is op en top een cozy mystery. De verhalen zijn feel-good en de hoofdpersonage is een leuke jonge vrouw die op haar eigen wijze haar neus achterna gaat. Het is leuk om te zien hoe zij bij zichzelf weet te blijven in haar nieuwe werkomgeving. Haar collega’s nemen haar niet serieus, ze wordt vaak opzijgeschoven of krijgt zelfs het bevel om haar neus niet in deze zaak te steken en dan moet ze nu ook nog eens samenwerken met haar ex-vriend! Toch houdt ze zich prima staande en op haar eigen bijzondere wijze doet ze haar speurwerk om de moordenaar te vinden.
Ik vind deze moordmysterie serie zo fijn, omdat het verhaal niet gruwelijk is zoals bij de meeste thrillers van tegenwoordig. Ik kan vaak maar één thriller in de paar maanden lezen, omdat ik ze te gruwelijk vind, maar van deze serie kan ik gerust drie boeken achter elkaar “bingen”.
Recensie: Murder in an Irish Churchyard , een cozy mystery verhaal van Carlene O’Connor.
Ik heb het boek deels als Ebook gelezen en deels in het Engels geluisterd met Storytel. Mijn abonnement voor 2 volwassenen en 2 kinderen kost 17 euro per maand om naar de boeken te luisteren die ze aanbieden. Ik kan zoveel luisteren als ik wil. Een abonnement voor 1 volwassene en 1 kind kost 13 euro per maand. Probeer Storytel 14 dagen gratis. Probeer Nextory 30 dagen gratis. Gebruik de code Jufjannie40 en ontvang een 40 dagen gratis proefperiode.
In dit artikel staan links van affiliatie programma’s. Ik ontvang commissie op uw aankoop via de links. Dit kost u niets extra’s maar het steunt wel mijn website.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.